fredag 10. mai 2019

Det tredje øyet

Det tredje øye-chakraet er et energisenter som sitter ca midt mellom øyenbrynene dine. Å åpne dette gir deg tilgang til dine klarsynte evner. Altså evnen til å se.

En øvelse du kan gjøre for å åpne det tredje øyet, er å trykke der det er lett med fingeren. Litt for å lettere kjenne og se for deg hvor det sitter når du lukker øynene og skal fokusere. Se for deg at dette øyet åpner seg sidelengs i motsetning til dine fysiske øyne. Lukke øynene og hold fokus i det ttredje øyet. Prøv om du kan `se` dit med lukkede øyne. Noen kan oppleve å se bilder, noen ser farger, noen ser glimt, og atter andre ser ingenting. Og det er helt greit. Ikke stress, bare la det som kommer eller ikke kommer, få komme i sitt eget tempo.
Du kan prøve å åpne dette øyet. Sakte og rolig. Husk å puste rolig og ikke stresse. Slike prosesser krever tid. Hvor lang tid du trenger, vil du merke. Om man prøver å tvinge det fram vil ikke noe komme. Hvis du vil hjelpe øyet å åpne seg, kan du se for deg at du har knyttet en usynlig tråd i hvert øyebryn og at du rolig trekker i trådene for å åpne øyet mer. Igjen er det viktig å ikke tvinge noe frem eller å stresse noe som ikke er klart.

Ved å gjøre denne øvelsen, vil du kunne åpne ditt tredje øye mer og mer. Bruk litt tid på det og ta i mot alt som måtte komme av informasjon uten å dømme eller vurdere. La det komme.

Ting tar litt tid noen ganger.

Det finnes mange øvelser og ting du kan gjøre for å åpne ditt tredje øye. Et raskt internettsøk vil gi deg masse tips. Denne øvelsen lærte jeg en gang, uten at jeg helt husker hvor og når. Men jeg kjente at det hjalp meg veldig å konsentrere meg om å prøve å åpne det med å dra forsiktig i trådene.
Jeg vil gjerne se resultater med en gang og stresser ofte litt om det ikke kommer med en gang. Eller, jeg gjorde. Jeg har lært meg mer å roe ned etter hvert. Prosesser kan ikke alltid fremskyndes.

Om dette er noe du føler du vil jobbe litt med, kan det være et tips å skrive ned hva du ser i en slags dagbok slik at du på sikt kan se egen fremgang, og etterhvert som et verktøy til å lære deg å tolke de bildene du ser.

Lykke til med å åpne ditt tredje øye.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar