onsdag 28. juni 2017

Å telte teller

Det er sommerferie. Jentene mine er hos pappaen sin, og jeg er på det blide sørland med min kjære og hans jenter. Etter å ha levert mine jenter, dro vi en liten tur innom Sverige og hamstret litt lettvinn veganermat å fylle fryseren med til sommerkosen. Og der fant vi også noe vi har snakket om lenge.
For det er jo slik at om du ønsker deg noe, og sender dette ønsket ut i universet, så ordner det seg. Uansett. Og det gjorde det nå og. Vi har snakket om å skaffe et telt til, eller helst et hvor vi har plass til alle. Og der stod det. Så stort at til og med han kan stå oppreist inni det. Med to soverom, og god plass. Og til en pris som til og med jeg kunne klare når skattepengene har kommet. Spesielt siden universet ordner det så det er på supertilbud.

Og da måtte det jo testes. Først måtte vi bruke enda litt mer penger på campingutstyr til alle barna. Så der røyk litt av overraskelsen med bursdagsgaver. Men igjen, kommer tilbudene på det man trenger.

Det sies at det er en test på forholdet å sette opp et telt sammen. Vi har gjort det før og. I fjor sloss vi med mygg og en sliten kropp etter masse kjøring. Men det gikk veldig bra. Nå var det et helt nytt telt, og ikke mygg. Igjen klarte vi det helt fint. Ingen krangling, ingen ukvemsord. Litt tull, men det gikk overraskende lett å sette det opp. Mulig alle mine år i speideren har satt litt spor. Men mest er det vel bare at vi er et superpar som klarer alt. Vi har sett mange par sette opp telt, men sjelden like rolig og med så god stemning.

Vi har bada, lekt på stranda, møtt nye, hyggelige mennesker og kost oss. Jeg kan kjenne at jeg har vært i sola, selv om jeg måtte ha på meg klær en del pga vind. Det var kald vind.

Camping er kos. Litt bedre underlag og litt mer klær, så blir det supert. Gleder meg til mine jenter også skal være med. Det er meldt enda deiligere vær i juli, så det lover godt for campingkos.
For når det kommer til sommerferie med barn, er det telt som teller.

Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar