mandag 26. juni 2017

Ett år

I dag er det en merkedag.
For ett år siden møtte jeg en stor og skummel edderkopp. En som min helt måtte bekjempe og redde meg fra.
For ett år siden i dag tråkket jeg på et glasskår som jeg ikke klarte å få ut hele av. Et som satt så godt at min ridder til slutt måtte suge ut av foten min.
For ett år siden kom bestevennen min inn, satte seg på kne foran meg og fridde til meg med en søtpaprikaring.
Så i dag er det en merkedag. Ett år har vi vært forlova. Det første av mange.

Mye har skjedd på et år. Vi har hatt gode dager, rare dager, vonde dager, triste dager, glade dager, trøtte dager og fine dager. Mest gode dager. Mange gode dager.

Du er min beste venn, og vi kan snakke om alt. Det har flere ganger overrasket meg hvor greit det går an å snakke om selv de skumleste ting. Du er alltid rolig og trygg, og verden blir litt mindre skummel når du er der.

Sammen har vi reist milevis, handlet tonnevis i Sverige, laget og smakt massevis av deilig mat, møtt masse morsomme folk, badet, ledd og løst verdensproblemer.

Og dette er bare starten. Første året av mange. For vi har begge blitt store nok til å vite når man har funnet noe bra. Vi vet begge hva vi vil ha og hva vi ikke vil ha i et forhold. Og vi vet at det krever litt jobb. Og vi vet at det er det verdt. Og det viktigste er av vi vet at når vi finner noe som er så bra, så holder man fast med begge hender.

For ett år siden snakket vi om at vi skulle nyte sommeren, og så fikk vi heller finne ut av hverdagen når høsten kom. Den kom, gikk og nå er sommeren her igjen. Denne skal også nytes. I fulle drag. Med to og fire jenter, og litt bare oss to. Forhåpentligvis med masse sol og bading. Lange, late dager, telttur, eventyr og lek.
Hverdagen har vi funnet vår egen greie på, og den funker for oss.
Og andre utfordringer som måtte dukke opp, de takler vi de og - sammen.

Jeg vet at verden er et bedre sted med deg i den. Sammen med deg blir vanskelig lettere, og gøy morsommere. Alt blir bedre sammen med deg. Og det er alt jeg trenger å vite.
Så jeg gleder meg til fortsettelsen sammen med deg. Vi starter med en sommer hvor været er spådd å bli det beste på mange tiår.

Elsker deg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar