mandag 18. juli 2016

Hvorfor deg?

Jeg la inn en bestilling på drømmemannen. Alle de kvalitetene jeg ønsket meg i en partner, samt de tingene jeg ønsker å slippe hos en partner. Etter å ha kommet over tjueåra og litt til så har man jo gjort seg noen erfaringer om hva som fungerer og ikke.
Økonomi, personlighet, forhold til mat, barn, syn på livet, utdanning osv. Lista var ikke kort. Da det kom til utseende fant jeg ut jeg kom til kort. Hvordan skulle jeg vite hvordan han skulle se ut? Nei, det var ikke min jobb. Det kunne jeg bare glede meg til å finne ut av. Det eneste jeg visste var at han måtte ha blikket. Det blikket som får meg mo i knærne og som gjør at jeg vet. Vet at det er deg.

Og så kom du. Bak solbrillene fant jeg det, blikket. Og jeg søker det daglig. Når du er borte har jeg det bare via skjerm. Godt det er ferie. Og masser av tid. Tid til å drukne i blikket.

I tillegg til alle tingene på lista, er du veganer. Bonuspoeng.
Og du bekjemper store, skumle monster for meg.
Du er romantisk og søt. Kan snakke om, og skrive om alt.
Og du dukker opp med søte gaver. Blir helt satt ut, jeg.

Du er min helt egne helt. Som suger glassplinten ut av foten min når pinsetten bare dytter den lenger inn. Ikke noe problem å være på en øde øy med deg.

Og ikke minst roen og tryggheten jeg føler sammen med deg.

Så hvorfor akkurat deg?
Fordi du er deg!
Akkurat deg!

Elsker deg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar