søndag 7. januar 2018

Nytt år, nye muligheter, og spark i baken

Et nytt år er i gang. Vi liker gjerne å tenke at dette gir oss en ny, frisk start. Jeg er mer for nyttårsfortsetter, enn nyttårsforsetter, men men.

Jeg har en ting jeg har sagt at jeg skal sette skikkelig i gang med i mange år nå. Men som jeg stadig utsetter, toner ned, prokrastinerer. Det ligger mange halve oppstarter bak meg. Jeg må vel innrømme at jeg trenger litt hjelp. Noen spark i baken rett og slett.

Jeg er medlem på en del sider på Facebook hvor det blir lagt ut dagens kort. De treffer alt for ofte. Og temaene som kommer er skremmende like og gjentagende. I en lang periode fikk jeg stadig kort om at jeg måtte revurdere hva jeg spiste, at jeg måtte spise sunnere, at jeg trengte mer grønnsaker og at jeg burde forsøke et mer vegetarisk kosthold. Jeg visste det jo, men de minnet meg stadig på at dette var lurt for meg. Etter at jeg ble veganer, har ikke slike kort dukket opp en eneste gang.

I en lang periode nå er det et annet tema som dukker opp. Mine evner. Endring. Kreativitet. Spirituell utvikling. Det begynte rolig. Men har i perioder blitt mer og mer tydelig. Jeg må ikke utsette, englene skal hjelpe, hopp i det. Ganske klare beskjeder.
Og dette handler ikke om at jeg må strikke mer eller skrive mer blogg. Selv om jeg liker å skrive. Veldig. Når jeg i lange perioder ikke skriver, er det enten fordi livet tar for mye tid, jeg ikke har energi igjen, eller rett og slett fordi det hodet er fullt av, ikke nødvendigvis egner seg på trykk. Selv om jeg meget gjerne skulle fått skrevet noe av det fra meg.

Nei, dette handler om at jeg har noen talenter om man kan kalle det det, som jeg trenger å bruke. I de periodene da jeg er mer i kontakt med disse, har jeg det bedre. Og jeg vet at jeg kan hjelpe andre med det. Så det er vel ikke noen tvil om at det er en god ide å bruke de. Utfordringen er bare å komme skikkelig i gang, og å ikke lage meg unnskyldninger for å vente. Ikke trekke meg tilbake igjen.
Og til dette kan jeg trenge litt hjelp av dere. Til å sparke meg litt i rompa rett og slett.

Disse talentene mine er at jeg kan se litt mer enn mange. Synsk, medium tja... Vet ikke helt hva jeg skal kalle det. Jeg kan fortelle om folks egenskaper, opplevelser  og utfordringer uten å kjenne de. Ofte uten mer enn et bilde. Og jeg kan kommunisere med de som ikke lenger lever.
Utfordringen er at jeg trenger å øve på dette. Jeg har selvfølgelig mer enn et par tilfeller bak meg hvor jeg har gjort disse tingene. Men jeg har ingen oppskrift på hvordan jeg gjør det. Et par ganger har det ikke funket å få kontakt. Som regel er det de som har gått over som kontakter meg, eller bare dukker opp. Ikke alltid like passende å gå bort til ukjente folk å fortelle at de har med seg et avdødd familiemedlem, slik som Lisa Williams gjør. Jeg har enda ikke turt. Heldigvis har det ikke skjedd så alt for ofte at de har vært påtrengende i slike tilfeller. Jeg tenker at de som trenger å få gitt en beskjed, kommer. Men så har jeg latt alt annet i livet mitt ta all plassen. Nå må jeg rydde plass til dette igjen. Det er en stor del av meg som ligger begravd, og det er ikke sunt i lengden. Om ikke annet, kan jeg trekke et kort for noen. Det er en start. 

Det jeg trenger av deg, er litt dytt. Om du hadde tenkt til å ta kontakt med noen for slike ting, kan du ikke ta kontakt med meg først da? Jeg har måttet love å ta meg betalt for det, men da snakker vi mer symbolsk. 20 kr for en reading f.eks. Skulle du være ekstra fornøyd, kan du selvfølgelig høyne.
Jeg har barn på fulltid, så jeg er ikke så mobil. Men vi finner ut av det, om vi trenger å sitte ansikt til ansikt.

Jeg kjenner at jeg har lyst til å trekke meg mens jeg skriver. Er nok litt feig og usikker. Er vi ikke alle det? Eller de fleste av oss. Vi jenter er i alle fall ofte alt for flinke til å tenke at vi ikke er bra nok. Jeg vet jo at jeg kan. Usikkerheten sitter i det ukjente. Men er det ikke det jeg snakker om her? Det ukjente. De som trenger det pleier å få sine svar, men som med det meste annet her i livet, kommer det ikke med noen garantier.

Så da kaster jeg meg ut i det. Send meg en PM om du lurer på noe.
Ha en magisk kveld!




Siv Iversen sitt bilde.
Dette er mine kort, om du skulle ønske at jeg trakk ett for deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar