tirsdag 10. april 2018

Bråstopp...igjen

Våren er ikke nødvendigvis noen artig årstid. Med alt det teite været, følger det med en del smerter. Har gått med nesten konstante smerter i nooen uker nå. Det hjalp ikke nevneverdig at det elevene ville ha meg med på laget sitt på stafett i forrige uke. Jeg løp, jeg falt så kort jeg er, og fremdeles har jeg store smerter i armen. Herlig! Har knasket en del smertestillende av heftig sort nå i det siste, og jeg tror kanskje det er de som gjorde magen min helt gal. I dag sa det stopp.
Legen sa 14 dager. Prøver er tatt, og jeg krysser fingrene for at D-vitamintilskudd er alt som skal til for at muskelsmertene forsvinner. Ja, jeg vet, det er mer som ligger bak enn vitaminmangel. Men tenk så gøy om det var det som skulle til.

Siden jeg er veganer, må jo kostholdet mitt være grunnen til alle mine plager. Nå ble jeg faktisk veganer pga sykdommen min. Og det hjalp. Selv om jeg ikke er frisk.
Nå var vel legen min mer ute etter å finne løsninger enn noe å skylde på men... Kjenner jeg blir litt aggressiv. Jeg har over snittet kunnskap om kosthold, og spiser nok sunnere enn de fleste, selv om det selvfølgelig kan være ting jeg mangler. Jeg tar tilskudd, men ikke slavisk. Mer sporadisk egentlig.

Men da var det 14 dagers stopp. To uker med å lytte litt bedre til kroppens signaler. Er redd det denne gangen trengs en par tre dager med bare soving og hvile. Desverre. Men jeg skal nok klare å hente meg inn igjen denne gangen også.

Det er bare så kjedelig at jeg lar det gå så langt  før jeg drar i bremsen. Hele meg gjør vondt og jeg har mest lyst til å krabbe sammen i fosterstilling og gråte meg i søvn. Men det er ikke mulig med to unger. Ikke er det vel veldig effektivt heller.

Veeeel, det er i motbakke det går oppover.

Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar