torsdag 12. april 2018

Kan ikke våren komme til meg...

...så må jo jeg dra til våren.
Så det gjorde jeg i dag.
Jeg satte meg i bilen og kjørte til våren. Gikk i den, lyttet til den, så på den, luktet på den og nøt den.
Og det var veldig deilig.

Det skal innrømmes at jeg hadde mye mer lyst til å krølle meg sammen ifosterstilling på sofaen. Men jeg tenkte at siden jeg gjorde det i går, skader det ikke å prøve noe nytt i dag. Og jeg kunne jo altids gjøre det etter at jeg hadde møtt våren.

Det hjalp. Både det å ligge på sofaen i går, og vår i dag. Ikke vet jeg. Men i dag skrek jeg ikke litt en gang da jeg tok på meg jakka. Jeg har vasket mer enn en klesvask, og gitt kurs i vårt nye familiemedlem, Gunther. Han er liten, rund, rød og brummer. Olga skal på dynga i morgen. Eller returen da. Hun har gjort sin plikt og vel så det. Så i dag fikk mini kurs i å bruke han. Vi kjøpte til og med noen rosa kuler så det lukter sommerblomst når Gunter brummer rundt i krokene. Jeg fryyyyder meg. Olga er veldig stor, tung, og suger dårlig. Hun var et flott stykke i sin tid, men det er en stund siden. Vi arvet henne, og nå er det på tide at hun får hvile. Takk for alt Olga.

I dag skal jeg vise dere noen bilder av mitt ladested. Eller ett av dem. Jeg har et par fine. I dag satt jeg lenge og bare nøt sol, lyden av smelting og is som knakk, lukten av snø, synet av i som dryppet, små insekter som våknet til liv, og stein. Masse stein.
Da jeg var liten samlet jeg masse på stein. Alle de fine hvite, rosa og glitrene stenene jeg kunne finne. Jeg har nok ikke blitt så stor... Glatte, rette, glitrende og med farger som jeg virkelig skulle ønske jeg hadde kamera til å fange.
Jeg måtte leke meg litt, og noen ble til og med hjem.

Og i morgen.... da skal jeg ikke ha noen planer. For når jeg klare å sette meg et mål, og nå det i dag, så skal jeg virkelig ikke være storforlangende.

Og her har du litt bilder.
Nyt våren.

Ja, og så så jeg hestehov. Flere. Men det var ikke mulig å stoppe der, så det ble det liksom ikke bilde av.
                        Den toppen der er jo bare vakker.



 Her er et av de stedene jeg liker å dra for å finne ro.



   Det smelter


     Og jeg må jo bare leke meg litt med steinene.



  Flotte røtter. Et deilig tre å slå seg ned ved.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar