lørdag 2. januar 2016

Nyttårsforsetter og nyttårsfortsetter for 2016.

Jeg har i grunnen ingen store revolusjonerende ting jeg skal fikse. Jeg slutta å røyke for mange år siden, jeg drikker ikke, og jeg har ingen store planer om noen stor slanking eller noe.

Nyttårsfortsetter er alle de tingene jeg synes er bra, som jeg har tenkt til å fortsette med. Det å finne på enkle, uformelle middagsdater med venner har jeg tenkt å fortsette med. Vil gjerne gjøre det så ofte som mulig.
Jeg skal fortsette å passe på meg selv, min helse, og forsøke å lytte til de signalene kroppen sender. Jeg skal fortsette å gi f... i alt som ikke er så viktig. Og jeg skal bli enda bedre til å ikke få dårlig samvittighet over det jeg ikke får gjort. Heller ha fokus på hva jeg får gjort.
Jeg skal fortsette å finne nye vegetarretter å røve meg på.
Og jeg skal fortsette å finne på morsomme og spontane ting hver gang anledningen byr seg. Og jeg skal fortsette å holde utkikk etter kjærligheten. Jeg er ganske sikker på at den ligger der ute i 2016 og venter på meg.

Jeg har egentlig ikke noe jeg skal starte med, sånn helt på nytt. Men jeg har tenkt til å blir litt flinkere til å sette av tid til yoga. Det gjør meg godt, så det må jeg bare bli flinkere til å sette av tid til.
Jeg skal fortsette å skrive. Fordi det gjør meg godt, og fordi jeg lurer på om tiden nærmer seg til å skrive ned noen av de historiene som bor i magen min.
Og så skal jeg fortsette å gjøre noe med et annet lite talent jeg har. Kanskje jeg en dag til og med skal skrive om det her. Kanskje. Først skal jeg tåpne opp for det igjen. Jeg har det alltid best når jeg følger magefølelsene mine og tillater meg å være meg. Jeg ender alltid opp med mer smerte og motgang i livet i de periodene av livet hvor jeg legger bort denne delen av meg. Så det er på tide å la den blomstre igjen.

Forruten dette har jeg tenkt å stadig prøve noe nytt, smile til fremmede, være raus med kompelimenter og klemmer, og besøke gode venner, og være tilstede i nuet.

Håper dine drømmer går i oppfyllelse i 2016. Drøm stort!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar