søndag 31. januar 2016

Pizzapåfunn

Ungene elsker pizza. Mor liker å eksperimentere.
Og jeg er stadig på jakt etter nye måter å putte inn nye sunne ting i pizzaen. I helga fant jeg en ny vinner. Og da må jeg dele med dere.

I det siste har jeg kjøpt ferdig deig. Enklere. Og siden ene avkommet ikke vil ha frø eller andre morsomme ting, ble det kjedelig å eksperimentere med deigen. Selv om jeg liker å putte i ulike krydder og greier.

Denne gangen var det tomatsausen som fikk et piff.

En boks med røde linser ble skylt og most i foodprosessoren sammen med litt salt, kverna pepper og en klunk olivenolje (2-3 ss). Rørte det sammen med en liten boks tomatpuré, et par teskjeer paprikapulver, saften fra en boks med ananas, og annet krydder du måtte like.

Det ble veldig godt. Det ga en mildere smak til tomatsausen enn vi vanligvis har, så jeg regner denne som en ny favoritt her i huset. I tillegg er det et stort pluss at det lurer linser i husets vegeterianer.

Sunt og godt. Bon apetit!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar