mandag 1. februar 2016

Bønnetips

Jeg liker å oppdage nye slagere. I dag vandret fantasien min mens jeg kikket over de få ingrediensene jeg hadde i skapet. Ting skjedde, så plutselig var jeg hjemme uten å ha handla, og med middagsgjester.

Tortillalefser, noen pølser, litt ost, tomater, avokado, vårløk, agurkmiks og litt dipp.
En boks med salatbønner ble skylt og most i maskin med litt olje, salt og pepper. Så blanda jeg det med to hvitløksfedd most og en boks med hakkede tomater. Og det ble en meget bra greie. Ungene likte det, to fireåringer og ei på sju. Og begge mammaene. Den kan sikkert brukes som dipp og mye annet.

Her ble den servert i lefsene med stekte pølsebiter med løk, og det man hadde lyst på av grønnsakene (=alt).

Så der var dagens oppskrift.

Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar