fredag 24. juli 2015

Flettefin

Jeg har aldri vært noe flink til å flette. Fikk liksom aldri dreisen på pariserflette. Og det er ikke så lenge siden jeg lærte forskjell på en pariserflette og en fiskeflette. Men har du jenter er det liksom enkelte ting man må lære seg. SKal de ha langt hår, må det liksom ordnes. Mine jenter er veldig jentete. De elsker å pynte seg. Men de leker som gutter. Full fart og på huet i sandkassa, så sveisen bør jo tåle litt om den skal holde mer enn ti minutter.

I vinter hadde jeg problemer nok med å klare å sette frøknas hår i hestehale pga smerter og stivhet i henda. Men nå har heldigvis temperaturen steget et par grader.

Og jeg har øvd. Helt på egen hånd har jeg klart å lage både pariserflette og fiskeflette. En, to og en som gikk på skrå over hodet. Jentungen syns jeg hadde blitt så flink. Og hver gang måtte jeg ta bilde så hun kunne se hvordan det så ut bak. Så nå tenkte jeg å dele noen av de med dere. Skryte litt rett og slett. :-)




Med mine egne hender og noen strikk. :-)

Denne var et forsøk på noe jeg fant på nett. Jeg har ingen planer om å lete opp igjen videoen, for denne ligner ikke litt en gang. Men med litt perler, ble frøkna fornøyd.

Lille frø vil også ha sveis. Men helst med alle spennene og all pynten på en gang. Hun har ikke like langt hår, men jeg gjør mitt beste.





 Og fikse sveis må jeg. Hvis ikke gjør de det selv.

Ganske kreativt og imponerende, ikke sant?

Og nå har jeg tenkt å bli enda flinkere. Vi har vært på biblioteket og lånt en stor flettebok. Så nå har jeg lært to nye.

Utenpåliggende pariserflette og en tvinneflette.

Det er ikke grenser for hva vi kan lage med hår.

Ha en fin en!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar