mandag 4. april 2016

Veganerpizza

Ungene maser stadig. Mamma lager jo den beste pizzaen. Kan vi ikke ha pizza i dag?
Og så ga hun etter da, denna mammaen. Så i dag ble det veganerpizza i heimen.

Kjenner jeg har litt sperrer for pizza uten ost. Pizza skal liksom ha mengder med ost. Her hvor jeg bor får man kun kjøpt en type vegnaerpizza, og den koster alt for mye til å hive på pizza.

Men jeg hadde jo en rest igjen av cashewosten jeg laga. So bring it on.

Storesøster lovpriser vegansk farse, eller lekekjøttdeig som det har blitt hetende her i huset.
Mini mener at jeg alltid må lage akkurat sånn her pizza, hver gang, alltid.
Og siden de spiste vilt masse, så var det vel ikke bare tomme ord.

Og siden jeg har starta så bra, så kommer det en slags oppskrift på hverdagsveganerpizza her.

Skar to feddhvitløk i tynneskiver og freste de i olje.
Oppi med en pose med vegansk farse
Når den var stekt, puttet jeg oppi en boks med hakkede tomater, 2/3 boks med tomatpure, safta fra en boks med ananas. siste rest av et glass oregano og ca to ss paprikapulver. Ja, og litt vann. Litt som jeg bruke til å skylle ut resten av de hakkede tomatene.
Så lot jeg det putre litt.
 
Her kan jo du putte oppi alt du måtte ønske av krydder. Hadde planer om å ha i røde linser, det er kjempegodt, men så ble jeg så opptatt av dialogen i stua at jeg glemte de helt bort.

Fordi det er grenser for hvor husmor jeg er på en mandag når jeg slutter på jobb halv fire, kjøpte jeg ferdig pizzadeig.
Så da fordelte jeg tomatsausen på denne. Og strødde over;
purre, mais, erter, tynt skivet sjampinjong, ananas og restene av osten min som jeg raspet opp.
Resultatet var veldig godt.
  Før den gikk i ovnen

Etter en tur i ovnen:

Snudde seg litt det bildet, men pizza er pizza.
Smakte godt kald også gitt. (kan ikke fatte og begripe at jeg skal ha et underskudd på kalorier)

God middag!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar