fredag 5. februar 2016

For første gang på alt for lenge.




Det er helg, og jeg har barnefri.

Det er godt med en mulighet til å finne på noe annet enn å være mamma. Det trengs. Jeg er litt opptatt av at man må trives med seg før man kan trives med noen andre. Og det er ikke noe problem. Jeg trives i eget selskap. Har gjort det i mange år. Men alikevel har jeg syntes det har vært vanskelig i blant.

Ikke å være alene i seg selv. Men det å ønske å ha noen å dele tiden med. Jeg har vært så klar for å ikke være alene lenger. Klar på så mange måter, at tomrommet i alenehelgene til tider har vært superstort. Enormt. Frustrerende.

Jada, jeg kan finne på hyggelige ting alene, sammen med venner og slikt. Det er ikke problemet. Det er det at jeg er klar for å ikke være alene lenger, og har ivret litt etter å endre på det. Kanskje det er der det ligger. At jeg rett og slett har følt at prosjektet "finne kjærste" er mislykka.

Vel, uansett. Denne helga er annerledes. Ingen store planer, ingen prosjekter, ingen noen ting. Bare meg. Og jeg har gledet meg. Veldig. Uten noen tilleggsfølelser av kjedsomhet, rastløshet eller savn.

Jada, en dag skal jeg få en kjærste. Og det blir fint. Men ikke nå tydeligvis. Og det er greit. Veldig greit. Jeg nyter å være helt uten planer for helga. Annet enn å bure meg litt inne, høre på musikk, kanskje skrive litt, kanskje sy litt, kanskje jeg rett og slett maler litt. Og sove, og slappe av. Masse. Det er vinter, mørkt og kroppen min blir litt ekstra sliten da. Så litt ekstra søvn gjør godt.

Jeg har tenkt at jeg var fornøyd i singeltilværelsen, men ønsket meg en kjærste. Jeg har nok lurt meg selv litt kjenner jeg. For nå kjennes det annerledes. Jeg ER virkelig fornøyd med å være alene nå. Kjærste kommer når tiden er moden. Og denne gangen mener jeg det.

I mellomtiden skal jeg ha en herlig helg alene. For det klarer jeg fint. mer enn fint.
Klarer i grunnen det meste fint alene. Så de som kommer inn i varmen, er der fordi de gjør livet bedre. Og jeg er heldig og har gode venner. Livet er i grunnen ganske så flott.


Ha en fin en!











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar