tirsdag 23. februar 2016

Veganer dag 2. Nesten en smell


Jeg har vært litt sulten. Men når kjære bror forteller at en stor utfordringen ville være å få i meg nok kalorier, ble jeg ekstra motivert. Detta er jo en liten slankebonus og da. For sånt gidder ikke jeg bruke energi på, så om det kommer som ekstra bonus, skal jeg ikke klage.

Sommerkroppen 2016 blir bra.

Havregryn er ikke favoritt, men må jo få i meg noe som sitter. Så det ble havregryn med halvt om halvt ris- og soyamelk. Med litt sukker, gojibær syltetøy og banan.

Banan og nøtter må jeg ha for hånden har jeg funnet ut. Må jo spise hele tida.

Til middag måtte jeg prøve å imponere litt. Venninna mi går på lavkarbodiett, (sånn litt halvhjerta) og har liten tro på at detta er noe særlig. Vi var på kjøretur i dag sammen. Og mens jeg gomla banan, slafset hun i seg død fugl. Alikevel var det min diett det ble stilt spørsmålstegn ved? Hvor er logikken? Hehe.

Skulle lage pasta ala bror i dag. Fresa opp løk, gulrot, selleristang, kikerter, spinat og sopp. Så tømte jeg et glass med rød pesto i en bolle mens jeg knaska spinat mmm... litt sulten. Ost tenker jeg... det lukter ost. Selvfølgelig er pestoen full av ost. Så det var godt jeg putta den i bollen først da. Da ble det en boks flådde tomater sammen med soyafløte. Og en haug med krydder. Ved siden av laga jeg en liten salat med spinat, cashewnøtter og tranebær. Litt fransk dressing og salt og pepper. Og når vi putta på litt sølvløk og rødbeter, vil jeg påstå jeg er skikkelig innafor. :-)


 

Venninna og barna fikk litt ost på. Den må jo spises opp. Hu var fornøyd. Og jeg tenker at når hu ser hvor full av energi (bror lover), og tynn og vakker jeg blir, så hiver hun seg på hun og. :-)

Prøvde å finne næringsgjær i dag på vår nyåpnede asiamatbutikk, men det hadde de ikke. Så da må jeg til et større sted.
Men makan til flott fyr. Han hadde en herlig energi. Sa til han at jeg bare måtte kikke i dag for jeg hadde ikke kontanter, og han hadde ikke bankterminal enda. Det var ikke noe problem, han kunne skrive opp navnet mitt. Pengene kom inn, sa han. Elsker at verden fremdeles har slike mennesker. Det gir håp.

Og nå er jeg mett. ;-)

Ha en herlig en folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar