torsdag 11. februar 2016

Tannfeen




Det er urettferdig i grunnen. Når barn feller melketenner, legger vi de i et glass med vann. Så kommer tannfeen og bytter ut tanna med penger.
Så blir vi eldre. Tennene faller som regel ikke ut av seg selv. De har røtter og man må bruke makt, tang og bedøvelse for å få de ut. Og en tannlege. Aller helst en tannlege. Og du må ikke tro at vi får bytta inn tanna i penger. Vi må betale for det. Men vi kan beholde tanna da. Så nå sitter jeg med en fin tann i en liten plastboks, og kontoen ble litt slankere.

Hvorfor skal slike gode ting forandre seg?
Tannlegen min, som forøvrig er verdens søteste tannlege, var egentlig enig i at hun egentlig burde betalt meg for å få ta ut tanna. Jeg sa at hvis hun gjorde det, skulle hun få beholde tanna og.
Av en eller annen grunn ble det liksom ikke slik.

Dette var andre visdomstanna jeg trakk. Trudde denne skulle være verre enn den forrige, var blitt forespeila det. Men den var lettere, raskere og mindre ubehagelig enn den første.
Vondt er det ikke. Det er ubehagelig.

Nå skal jeg kose meg med at jeg er ferdig. Tunga har fått tilbake følelsen til og med. Detta blir bare bra. Og om en uke eller to kan jeg begynne å spise knekkebrød igjen.


Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar