mandag 29. februar 2016

Veganermeninger

Alle har en mening om veganere. Alle. Og de færreste har så veldig positive meninger. Det gjør meg egentlig enda mer opptatt av at detta skal jeg fint få til. Og i tillegg, ikke akkurat holde kjeft om.

Det alle sier er at de ikke hadde klart seg uten kjøtt. Hm.. det er egentlig ikke vanskelig i det hele tatt. Å finne mat som ikke smaker søtt og ikke er laget av dyr, som kan byttes ut med mine vanlige knekkebrødmåltider, se det er verre.

Ingen sier de ville savna fisk. Det er der jeg trur jeg kommer til å slite. Etter hvert. For i fryseren ligger det flere middager med fisk.

Ost er en annen ting jeg tenkte jeg kom til å slite med. Men i dag har jeg smakt på cheddarost av soya. Og den var god. Helt grei erstatning.

I går prøvde jeg meg på marengs av safta fra kikertboksen. Putta oppi kakao også. Ble en helt fantastisk deilig mousse. Så stekte jeg dem... De falt sammen og ble en masse. Orka ikke vente til den var ferdig stekt. Kantene var fantastisk deilig marengs. Resten var bare deilig og vi spiste det rett fra bakepapiret med skje.

Så er det detta med å passe på å få i seg B12. De færreste har fått med seg at de må spise grønnsakene sine for å få i seg det de trenger av vitaminer og mineraler, men at man må få i seg B12 gjennom dyr, det er de opptatt av. Hallo! Jeg har begynt å drikke sjokoladesoyamelk jeg. Det smaker bedre. Og den inneholder B12.

Det har gått en uke nå. Og jeg trur det jeg spiser nå er lettere å fordøye enn det jeg har spist tidligere. For jeg blir fortere sulten. Jeg spiser hele tida. Masse. Og siden det visstnok er en utfordring å få i seg nok kalorier, spiser jeg litt potetgull i ny og ne med gørrgod samvittighet. Sjokolademelk drikker jeg (soya) og syltetøy på skiva og i havregryn. Jeg spiser mye søtt. Mer enn noen gang. Og alikevel har jeg gått ned nesten to kilo på en uke.

Så er du ute etter å finne bikinikroppen før sesongen, er det bare å bli veganer.
Detta må jo bare bli bra.

Bare for å friste litt:

 
Falafler, kjempegode, men har forbedringspotensiale i utseende. 


 

Ha en grønn en! :-)

2 kommentarer:

  1. Du er flink søster! Marengs må Ida prøve å lage også;p

    SvarSlett
  2. Takk bror! Den var veldig god. :)

    SvarSlett