mandag 15. februar 2016

Forbereder den store utfordringen

Min kjære bror har utfordret meg. Og jeg har ingen planer om å skygge unna. Men jeg vil gjøre ting skikkelig når det først skal gjøres. Så nå går jeg og forbereder meg litt.

Min kjære bror har blitt veganer, og er av den grunn ganske nyfrelst. Og som nyfrelst vil han jo selvfølgelig dele herligheten med omverdenen. Han er en klok fyr som vet å sette seg inn i ting, så jeg gleder meg til å dra nytte av den kunnskapen.

Jeg har ikke noe spesielt i mot å være veganer. For min del. Men jeg er litt lei av at mat har blitt så mye styr. Det er så mye jeg ikke tåler, og ikke kan spise at jeg blir rent ør til tider.
Jeg vet at kroppen min har det bedre når jeg spiser mer ren mat, ingen tvil om det.

Nå åpner snart Asiamatbutikk her og, og da blir det litt lettere å få tak i ting jeg ikke vet hva er i veganeroppskrifter.

Bror forteller at om jeg kutter ut alt av meieriprodukter, så vil det gi en god effekt på fibroen min. Det hadde ikke vært dumt. Så nå driver jeg og forsker meg frem til hva jeg kan og ikke kan spise og drikke. Jeg har en liten prøveperiode. For om jeg tar en utfordring (ser ingen grunn til ikke å gjøre det), så skal jeg gjøre det skikkelig.
To - tre uker som veganer. Jeg er klar.

Er det ikke 1. mars butikken åpner? Da starter jeg da.

Ingenting hadde vært kulere enn om livet ble bedre og jeg fikk mer energi av dette.

Men jeg er litt skeptisk til å være strengt ditt eller datt, kjenner jeg. Jeg kan godt være veganer, bare jeg ikke trenger å kalle meg det. Men jeg har barn. Og jeg er ikke overbevist om at jeg klarer å gi de det de trenger gjennom et vegansk kosthold. Ikke med hva de spiser, og alle diller de har.

Aller helst vil jeg være bare meg. Som spiser mest grønnsaker og litt fisk og kanskje ikke meieriprodukter i det hele tatt, om det er fantastisk for kroppen min. Men som også kan drikke en milkshake og spise en burger en dag, bare fordi jeg har lyst. Og ja, det vet jeg at jeg må betale for. :-)

Men, men. Først nå, forsker jeg på å finne alt jeg faktisk kan spise. For ikke tale om at jeg skal komme en uke ut og gi opp. Atte, det bare skjer ikke lissom.

Ha en alternativ en!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar