søndag 14. februar 2016

Valentinsdag og morsdag.

To dager slått sammen. To dager som i bunn og grunn er et resultat av markedskrefter. Kommersielle krefter ute etter pengene dine.
Eller dager da man setter litt ekstra fokus på, og gjør litt ekstra ære på de man er glad i. Man må jo ikke feire dagen(e) med dyre gaver og blomster.

Vi har feiret i dag. Jentene og jeg laget kort, ryddet hus, støvsugde, laget kake og koste oss i går. I dag feiret vi. Med gode venner.

Dagen startet litt for tidlig, men fantastisk søtt. Jentene stod med store smil ved sengekanten min klokka seks i dag. De hadde hvert sitt hjemmelagde kort og gratulerte meg med morsdagen og valentinsdagen.
 
Storesøster lager til og med hjemmelagede konvolutter. Og hjelper selvfølgelig velvillig til med å skrive.

Fikk to fine skjell og et armebånd også. 


 
Dette er en tegning av meg og prinsen i prinseklær. Jeg har rosa kjole på. Det er bare når man har rosa kjole, man kan treffe prinsen (jeg vet hva jeg skal kjøpe meg). Og så har jeg rosa sminke på. Og så holder vi hender.

Finnes det vakrere gaver? 


Frokost, barnetv og litt finpuss før besøket kom. Venninna mi hadde med mammaen sin, og datra si, som også er bestevenninna til min yngste. Venninna hadde laget deilig middag, og jeg hadde laget oreokake etter hennes bestilling. Og så kom mammaen min og.




Så vi var sju jenter som koste oss med deilig mat, kake, og hyggelig selskap i dag. Kort ble gitt. Og jeg var til og med så heldig å får øredobber av søteste venninna mi. Så jeg kan skryte på meg at jeg har fått smykker i valentinsgave fra mine kjære i dag.

  Fine, hæ?

Og en høydare var da mitt hjertebarn ringte meg for å ønske god morsdag. Da var liksom dagen komplett. Jeg er et meget heldig menneske. 

Håper du har hatt en fin dag med fine folk. Uansett om du har fått dyre blomster, gaver, eller ingenting. Har du tilbragt dagen med bra folk, har du fått det beste ut av dagen.
Og har du ikke det, så vet du hva du har å gjøre neste år. Inviter noen du liker godt, lag noe mat, og kos dere sammen.

Og vil du ha slike vakre kort, setter du fram farger og ark til skjønne små.

Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar