fredag 20. november 2015

Fredagsfurore

Det er FRÆDDA! Det er helg!
Er ganske herlig.
Jeg har i grunnen store planer om mangt og meget.

Fredagen hadde jeg store planer om og virre hodeløst rundt i leiligheten med masse musikk og rydde og ordne. Ingen barn, ingen stress. For i løpet av de siste fjorten dagene er det liksom litt som hoper seg opp. Jeg tenker alltid at jeg ikke orker å plage meg selv med dårlig samvittighet over alt jeg ikke får gjort i løpet av uka. Jeg klapper heller meg selv på skulderen over det jeg faktisk får gjort.
Jeg jobber med å gi litt f... Ikke være så flink. Flink har spent bein på meg før.

Ikke det at jeg noen gang har vært noen superhusmor, jeg har ingen illusjoner om å skryte på meg det. Men jeg hadde mye mer dårlig samvittighet før. Og da får man i alle fall ikke gjort noe mer.

For å være mest mulig effektiv, kjøpte jeg ferdig middag i butikken. Et kyllinglår, salat fra salatbaren og avokado. Kjempeenkelt.Og godt. Skikkelig festmåltidet.

Gode intensjoner er vel og bra, men så er det detta med realiteter. Det er -8 blå i dag. Og ikke veldig lunt da jeg kom hjem. Brrr.... Og med en ganske fin hodepine som begynner å toppe seg mot slutten av uke, så trur jeg at jeg må være litt snill mot meg selv. Må nok innse at noe må spares til i morgen. Det går jo ingen vei. Har kommet godt i gang, og det er jo halvveis der, er det ikke? Og kvelden er enda ung.

Hvem vet, kanskje jeg klarer å få ferdig adventskalenderne i helga også. Det hadde vært stas.
Og det ligger en bunadssøm og lokker på meg. Kan hende den må få litt oppmerksomhet og.
Og hvem vet, kanskje drømmeprinsen banker på? Kan jo hende han blir lei seg når jeg ikke dukker opp på ballet hans. :D

Jeg skal i alle fall kose meg. Det er fyr i ovnen, tranebærjus i glasset og en fin haug med klesvask som venter på å bli brettet. Hverdagsgleder.

Ha en fabelaktig fredag folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar