tirsdag 24. mai 2016

Barnebursdag

Min minste lille mini skulle i bursdag i dag. Venninna sin mamma måtte jobbe, så jeg tilbød å ta med begge. Tenkte jeg skulle prøve å gå litt tidligere så de rakk å leke litt først, siden det er lenge siden nå. Sånn går det aldri. Hadde glemt bort at det var i dag det var møte. Eller at det skulle ta så lang tid.
Så fem over halv fire løp jeg ut døra på jobb. Henta to fireåringer og kjørte hjem. Skifte på oss tre og ned igjen til bursdagen som starta fire. Dissa jentene mente jo at de var store nok til å gå i bursdag alene. Jeg sa jeg skulle følge de inn, og så fikk vi se. Der var tredje del av trekløveret også.

Og siden de andre barna er et år yngre enn prinsessepøblene jeg hadde med, hadde de fleste med seg en forelder. Da syntes jeg det var urettferdig om ikke jeg kunne være med og. Mor i huset der hadde til og med vårruller uten kjøtt. Hjertet mitt smeltet, og magen skrek. De var fantastisk gode!

Trekløveret ville vært uten mammaer om jeg dro, så jeg brukte det som unnskyldning, og koste meg med hyggelige folk og deilig mat. Jeg var nesten førstemann opp i klatretårnet far i huset hadde bygget i hagen. Og jeg fikk hoppa på trampolina.

Vent litt. Hvem var det som skulle i bursdag? Jeg hadde kjole på. Så da kan jeg være med.
Barnebursdag er gøy. Mini er ikke stor nok til å gå alene. Jeg vil også være med!

Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar