lørdag 14. mai 2016

Plaster




Det er lørdag. Det er en herlig dag.
Jeg skal få iskaffe for første gang på flere måneder. Jeg gleder meg.
Ei jeg kjenner har kjøpt noen hun syntes var for søte, og jeg skal overta de. Vi skal treffes på byen.
Jeg kjenner jeg har forventninger. For søtt finnes ikke i mitt vokabular.

Da jeg parkerer, meget elegant lukeparkering om jeg må si det selv, ser jeg den skjønne Lena stå utenfor butikken sin og går for å slå av en prat.
Og om du ikke er så glad i reklame, bør du slutte å lese nå. Men om du liker å høre om fantastiske mennsker og morsomme tilbud, må du fortsette.

Plaster er nemlig verdens søteste bruktbutikk. En liten perle hvor du kan få de flotteste rabatter, på de fineste skatter. Barterabatt f.eks. Er det ikke flott? Du kan få rabatt bare ved å ha hår i fjeset. Jeg er litt usikker på hvordan det funker. Mulig rabatten blir større jo flottere hårpryd. Skikkelig snurrebart bør gi en heftig uttelling da.
Jeg hadde blitt fornerma om jeg hadde fått slik rabatt. Sangrabatten derimot har jeg fått mer enn en gang. Eldste datra mi snakker om butikken som der hvor vi synger når vi handler. For det er det vi gjør. Det er jo en berusende følelse å få rabatt for å synge. Over alt ellers får jeg bare skeive blikk og medfølende smil.
Her får jeg rabatt.

Jeg fant et flott kaffeservice som hadde kledd frokostbordet mitt noe så innmari. Men selv med sangrabatt kunne jeg ikke rettferdiggjøre å ta det med meg hjem. Men jeg får ta en liten runde og rydde i skapet og lage plass, så kanskje. Må øve inn noe hipt da. Det var det hun bestilte. Jeg er bedre på drikkeviser og barnesanger. Men jeg fant noe som bare MÅTTE bli med meg hjem.


Her har den funnet plassen sin på veggen. Er den ikke fiiin? Dere skjønner sikkert hvorfor denne libellen måtte bli med meg hjem? Og helt uten å måtte synge. Eller mulig Lena han lært av tidligere erfaring. Denne gangen fikk jeg kunnskapsrabatt faktisk. Fordi jeg kunne fortelle fakta om libellen som hun ikke hadde hørt fra før. Og er ikke det verd litt reklameplass, så vet ikke jeg.

Og jeg burde gi mannen hennes kunnskapsrabatt, for jommen lærte jeg noe nytt i dag. Og da er det jo en fin dag.

La meg til slutt få anbefale verdens søteste butikk, Plaster. Er du i området må du bare ta deg en tur inn. De har masse flotte varer, morsomme rabatter, herlige mennesker og den beste stemningen noen bruktbutikk jeg har vært i. Jeg er ganske sikker på at om du tar turen innom, vil du være i bedre humør når du går ut. Jeg fikk æren av å se en annen kunde synge til seg rabatt med en vakker Tir na noir. Og bare det er jo verdt et besøk.

Ha en herlig helg! Det skal jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar