tirsdag 3. mai 2016

Singeldagen.

Ser på Facebook at dagen i dag, visstnok er singeldagen. Så hurra for alle oss single der ute.

Så en status som sa at man skulle kopiere statusen om at i dag var det singeldagen, om man var singel. Om noen ville gjøre noe med det, kunne de sende et <3 i innboksen. Jeg gjorde ikke det, jeg.
Jeg har mine tvil om at innboksen min ville blitt fyllt opp av hjerter om jeg hadde posta det. Trur egentlig ikke det hadde kommet noen hjerter i det hele tatt. Og det er helt greit. Jeg vil ha mer enn et hjerte i innboksen.

For hva pokker skulle jeg gjort med det? Skrevet tilbake? Og hva? "Heisann, ser du vil endre sivilstatusen min. Hvordan har du tenkt til å få til det?" Fy søren, jeg blir litt flau bare ved tanken. Jeg er litt for sjenert til det trur jeg.

Eller sjenert, og sjenert. Jeg blir ikke helt klok på meg selv der. Jeg kan være tøff i trynet og direkte som få andre, men samtidig kan jeg være utrolig sjenert og bli flau for de minste ting. Det er en herlig kombinasjon da, eller?

Nei, jeg får bare nyte å være singel en stund til. Kjenner at jeg ikke har noe dårlig tid. Han dukker nok opp når tiden er inne. Jada, jeg vet at han ikke dukker opp på døra mi sånn helt uten videre, men jeg sa heller ikke at jeg hadde tenkt til å gjemme meg i egen stue. Ikke helt i alle fall. Selv om jeg sitter her alene uten mulighet til å gå noe sted, litt mer enn jeg tidvis synes er gøy.

Jeg har ei venninne som er tøffere enn toget. Tøffere enn meg i alle fall. Hu la ut ei kontaktannonse på Facebookprofilen sin og ba venner om å dele. Modig gjort. Og siden hun er ei generøs jente, tilbyr hun meg alle de som er litt for gamle for henne. For det er jo akkurat det jeg vil ha. En som i utgangspunktet er interessert i venninna mi. Ikke akkurat.

Nei, jeg trur jeg skal kose meg med livets små gleder. Potetgull, sosiale medier, venner, camping, at varmen er på vei, at mai har mange fridager, og det faktum at jeg ikke kommer til å være singel for evig. Må jo finnes en der ute som klarer å lure meg til slutt.

Ha en fin en singlinger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar