mandag 9. mai 2016

Langhelg og forsmak på sommeren.

Det fineste med mai måned er alle de ekstra fridagene. Fort vekk blir det noen langhelger. Som en liten forsmak på hva sommeren har å by på. Og for en herlig forsmak vi har hatt.

Langhelgen tok vi på camping. Det er godt å ha venner med campingvogn. Pakka bilen klar og dro rett etter jobb på onsdag. Fikk med meg mesteparten. Satte "bare" igjen posen med frysevarer hvor alt det jeg kunne spise var. Jammen godt jeg har en god nabo som kunne legge det tilbake i fryseren min for meg.

Jeg pakka med både ulltøy og fleece. Litt lei av å fryse.For selv om det skulle bli varmt, er det lenge siden jeg har sett sol uten medfølgende vind. Men den kom. Med noe vind. Men jommen fikk jeg ikke kledd av meg litt og. Siden jeg frøys da jeg pakka, falt ikke tanken på bikini og sommerklær meg inn. Godt jeg har ei venninne som har orden på ting. Hun ordna opp så jeg fikk lufta huden.

Bikini på dagen, pledd på kvelden.Brrr... Godt jeg pakka ulltøy.

Helga var fantastisk. Føler jeg fikk ladet oppp batteriene skikkelig. Sol, varme, gode venner, strand, sjø, skjell, barbeint, yoga, sy, mat, grille, latter, lek og ikke minst de fine barna som løp rundt og fant seg stadig nye bestevenner. Minstefrø kom hjem med store skrubbsår på begge knær, solrøde kinn, et spann full av skjell og en hel campingplass full av nye bestevenner.
Hu eldste lurte på om at hvis jeg så en campingvogn som var der nede, som hadde sånn Til salgs-skilt på seg, om ikke jeg kunne kjøpe den da. Herlig.

Og i dag har vi igjen kost oss med gode venner, grilling, lek, prat, og kos i solen. Argh... dette lover bare så bra for sommeren.

Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar