onsdag 7. oktober 2015

Fjellturist

"Du kan ta jenta ut av fjellene, men du kan ikke ta fjellet ut av jenta." Helt nytt ordtak.
Ja, jeg er fascinert. Ja, det er sykt vakkert. Spesielt når man putter lys fra den store kula på disse fjellene. Om jeg hadde hatt et sånt litt fancy speilreflekskamera, eller noe ørlite mer high tech enn et movilkamera, ville du mistet pusten av de bildene som kommer. Men siden jeg da ikke har det, så må du selv smøre litt tykt på når du ser bildene.


Istind. Kjente jeg ble ganske fornøyd med det bildet.


Når fjellene ser ut som rosa marengs.

Kremtoppfjell.


Flyplassen på Bardufoss. Fargene var magiske.


Klarte ikke bestemme meg for ett av de.





Istind fra andre sida.

Jeg føler meg litt som en japansk turist, der jeg står på de rareste steder, bare for å forsøke å fange noe av magien. Selv om jeg vet at bildene aldri vil yte virkeligheten rettferdighet.
Begynner bloggen min å minne om en reklameblogg for visitNord eller noe? Godt mulig. Men det må vi nok bare leve med. Noen dager til i alle fall.
Og bare innrøm det, det rykka litt i reisefoten din nå? 

Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar