søndag 11. oktober 2015

Søndag, snupper og smil

Så kom søndagen. I går var jeg så sliten at jeg orka ikke å gjøre noe fornuftig.
Så i dag måtte jeg få gjort litt. Litt, ikke mye. Man skal ikke gjøre stort på søndager, må vite.
Fikk pakka ut av min sprekkeferdige koffert, og det var en liten bragd.

Og da klokka nærma seg hentetid, var det bare å puste tungt, legge bort vemod og dra.
Det er alltid så deilig å se igjen jentene når vi har vært borte fra hverandre så lenge. Så da måtte vi ha litt kvalitetstid. Og da dro vi på Rjukanbadet. Plasket, svømte, lekte og koste oss. Jeg er så heldig å få være prinsen. Ikke dårlig.
Og siden mor var lite interessert å lage mat, dro vi like gjerne ut kosetiden vår og dro på Kinaresturanten og spiste. Det kommer tross alt påfyll på kontoen i morgen. Litt luksus må man ha.

Det er deilig å være sammen med dem igjen. De hjelper på humøret.

Da jeg henta de i dag, hadde mini en stripe på ene hånda, så jeg spurte hva hun hadde gjort seg. Hun påstod det var en snegle som hadde kloret henne. Vi lo litt av det. For som storesøster forklarte så fint, snegler har ingen hender, og da har de jo heller ingen klør å klore med.

Mens vi er på badet, ser jeg nærmere på hånda hennes. Må er såret større. Og dette er tydelig et brannsår. -Har du brent deg? spør jeg. Det kan mini bekrefte. På ovnen på do hos pappa faktisk. Den ungen slutter aldri å forundre meg. Hun brenner seg, sier ikke en lyd, klager ikke, ingenting. Og går med brannsår. Det skulle jo vært kjølt ned. Det må jo ha vært vondt sier jeg. Og det bekrefter hun. Vi putter hånda hennes under kaldt vann, og det syns hun er deilig. Så jeg forklarer henne hva som må gjøres om man brenner seg. Og håper hun skjønner det når jeg sier hun må si fra til en voksen om hun skader seg, så noen kan hjelpe.

Det sies at man ikke får to like. Jeg har en som kan gråte for de minste små ting, og så denna, som ikke gråter for de store ting. Og jeg vet ikke om jeg liker noen av delene. Finnes det ingen mellomting?

 

Da vi kom hjem fikk mor gitt de alle klærne jeg har kjøpt på salg i Tromsø. Fornøyde jenter. Og de fikk se Care Bears som mor fant på gjenbruksbutikken. Med nyklipte og nylakka negler var lykken komplett. Å kunne avslutte dagen med to snupper på fanget og lese for, lykke. <3 

Ha en brannsikker en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar