mandag 26. oktober 2015

Hverdagslykke.

Jeg har sagt det før, men en god ting kan liksom ikke gjentas for ofte. Jeg er utrolig heldig.
Jeg har to fantastiske jenter, og noen dager smelter nesten mammahjertet mitt.

Som i dag. Da storesøster drar med lillesøster opp i sofaen og de kikker på siste bokpakka sammen. De blar og kikker på bildene og snakker om hva de ser. Mini lurer på hvorfor, men storesøster vet ikke, så godt leser hun jo ikke. Men det er en fryd å høre på. Læreren i meg fryder seg over at de kan kose seg sånn med førlesingsfasen.

Jeg tipser storesøster om å hente leseleksa si. De har fått små, lettleste bøker i lekse. Og mini elsker å høre på storesøster. Og storesøster er tross alt storesøster. Og å høre henne lese for lillesøster, lillesøster som stiller spørsmål, samtalen om det som skjer i boka. Helt fantastisk. Tre ganger leste hun den. Jeg fikk filma en gang og. Selv om den ikke hadde helt samme flotte samtalen rundt, var det koselig å se.

Og etter kos i sofaen som verdens søteste søstre, måtte de jo ta en liten kranglerunde. Bare sånn at jeg ikke skulle tro de var noen unormale unger.

Jeg er heldig.

Og etter kveldsstell når vi sitter i sofaen og leser, sovner mini. Deilig med lite sovende frø på fanget.
Prøver å suge inn følelsen og spare den til gråværsdager.

Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar