søndag 25. oktober 2015

Jentetur.

Å reise vekk. Ikke være hjemme. Bare være meg. Ikke mamma, bare meg.
Herlig.
Godt selskap og kofferten pakka.
Ut på tur, aldri sur.

Shoppe og bruke penger. Handle ting man alikvel trenger til en billigere penge. Og litt dill man egentlig ikke trenger på salg. Pynt og dill som man strengt tatt ikke trenger, men som hjelper veldig på humøret.

Og julegaver, og kalendergaver. Har faktisk kommet godt i gang. Vet det er ekkelt, men jeg har ikke råd til å vente til siste lita.

Action klarte jeg å skape selv. Vi gikk ut i bilen for å legge en pose og ordne mer parkering. Nøkkelen ligger i min veske. Og veska henger ikke over skulderen min. Jeg kan faktisk løpe ganske fort. Litt stressa kan du si. Heldigvis hang den på klesstativet der jeg hang den fra meg for å prøve en jakke. Lettere forvirret herremann da jeg kom brasende inn og lira av meg litt lettelse, tok med veska og returnerte.

Vi lå på fint hotell. Vi spiste deilig mat. Vi pynta oss og gikk ut.
Selv om vi nesten lurte en liten stund. To enslige mammaer på tur uten barn. Shopper og kommer til et fint hotellrom. Setter seg ned og slapper av... Lurte litt på om vi bare skulle sove. Men det hadde jo ikke vært noe gøy. Da hadde vi gått glipp av tapas og dansing.

Kanskje ikke mest eksotiske reisemålet, Drammen. Men mye hyggeligere enn jeg kan huske fra tidligere besøk som har vart mer enn et par timer.
Månen lyste kjempeflott da vi skulle gå hjem. Og dagen etter, da sola skinner på høstløv, da kunne man et lite øyeblikk kjenne at jeg skulle ønske jeg bodde et litt annet sted enn Rjukan på denne tiden av året.

Og hvem vet. Kanskje vi kommer tilbake en dag.


Det synes ikke så godt på bildet, men det var veldig fint å gå strandpromenaden. Hakket over Månastien liksom.



Månen. Nesten full. Og veldig vakker.



Veldig vakker.


Lo godt av skiltet på rommet. 


Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar