onsdag 14. oktober 2015

Morgenstemning som skar seg.

Noen morgener fikser man bare alt. Står opp, setter på ovnen, dusjer, putter rundstykkene inn, møter mini på vei inn for å vekke henne. Hun lurer på hva jeg driver med på nattan. Vi er klare for en ny dag.

Livet er idyll. Alle er oppe, nystekte rundstykker står til kjøling, vi kler oss og stemningern er god. Det er ikke hver morgen mor tar seg tid til å dusje. Men i går ble det litt for seint, og jeg orka ikke tanken på å gå og legge meg med vått hår.

Vi har alle litt begrensa med tid om morgenen, men det er sikkert mange der ute som er litt mer strukturert i bruken av denne tiden enn hva vi er. Men nå har det gått veldig greit (bank i bordet).

Deilig niste blir tryllet frem ved kjøkkenbenken, mor føler hun burde blogga det. Skikkelig husmortendenser. Og så går det selvfølgelig skeis. Plutselig skriker mor. Det var slutt på rundstykke, så kniven fortsatte i fingeren. Ikke deilig. Da er det bare å roe barna, jeg bare skar meg, slapp av, skal bare ha litt plaster, putte fingeren i munnen og gå og finne plaster. Trur dere jeg har noe annet enn barbieplaster og lignende? Neida. Så da må man bare tusle rundt med råssa plaster da. Blod smaker skikkelig jern og ikke godt. Bare nevner det.

Når jeg da kommer ut og virkelig må skrape bilen. Ikke en høydare, for å si det pent. Jeg er ikke klar for vinter. Jeg trur ikke jeg har lyst på vinter. Kanskje jeg bare skal rømme som en trekkfugl?

Da vi kommer på skolen, oppdager jeg at i alt tullet med at jeg skal gå og syns litt synd på meg selv, har jeg glemt å pakke badetøy for frøkna som skal svømme i gymen. Så da visste jeg jo hva matpausa skulle brukes til. Og trur dere ikke jeg måtte skrape bilen EN GANG TIL? Blæh og brrr....

Da vi var ferdige for dagen skrapte jeg den en tredje gang og følte at rutinene var inne.

Og siden kontoen har fått påfyll, fikk jeg bestilt ved i dag. Så da vet jeg hva jeg skal bruke helga på. Håper jeg klarer å få det ned. Joda, jeg klarer det. Jentene får hjelpe til. Og så får vi forvente minst mulig. Vi kommer ikke til å fryse i vinter da. Og det er en god tanke.



Lurvete barbieplaster etter en lang dags bruk. Stakkars liksom. :-)

Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar