søndag 13. desember 2015

Dagen derpå

Julebord. God mat, drikke og hyggelig selskap med kollegaer.
Maten var veldig god, spiste mer enn jeg trudde det var plass til. Vannet smakte som vann pleier, men jeg likte at det ble fylt opp av søte og hyggelige kelnerne. Følte meg litt bortskjemt.
Gikk over til sterkere saker utover kvelden (tranebærjus), og da ble det fart i tingene.

Noe jeg finner litt artig (og ikke nødvendigvis på den morsomme ha ha måten), er hvordan folk blir litt ubekvemme av at jeg ikke drikker. Selv om de finner det ut etter at de tror jeg har fått litt for mye å drikke. Ja, ja. 

Trubadur ute, så da hadde de til og med rydda plass til et dansegulv.

Jeg liker å danse. Det er jo det morsomste med å ut. Etter en stund blir folk for fulle til å ha noen interessant samtale med alikevel, så da er det jo like greit å danse.

Og med morsomme kollegaer å danse med, er det jo bare moro.

Etter noen flate tær og nestenulykker, dro jeg hjem. Fordelen med å ikke drikke er jo at man kan bare sette seg i bilen og dra når man er forsynt.

Alikevel våkner jeg dagen derpå sliten og uggen.
Ja, det ble sent. Og ja, jeg spiste en hel haug med ting kroppen min ikke liker. Men hallo liksom, er det julebord, så er det julebord.

Så da fikk jeg liksom full pakke. Med dagen derpå- følelsen og alt.

Håper du har hatt en flott dag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar