onsdag 23. desember 2015

Julekort

Var så fornøyd med at jeg lå godt an i år. Hadde starta i god tid, klarte å unngå litt av stresset. Siden stress ikke er så bra for meg, var jo det veldig lurt. Og det å kjøpe inn julegaver litt tidlig, gjør jo økonomien litt romsligere når jula nærmer seg. Det er bra, siden jeg plutselig måtte oppgradere badet. Den regninga regner jeg med å bli ferdig med før feriepengene, så jeg kan bruke dem på julegaver til neste jul. :P

Men uansett hvor lungt man tar det, og godt man planlegger, må jo noe bli krøll. Som at jeg plutselig kommer på at jeg har glemt julekort. Vi som hadde alt klart til juleverksted med julekortlaging. Ja, ja. Kan ikke få til alt. Så i år blir dette julekortet.

Jeg er velsignet med de herligste småjentene. Og mesteparten av tiden blomstrer søskenkjærligheten så det nesten blir litt i overkant. Eller, kan det egentlig bli for mye av noe så godt?

Storesøster snakker om jula med lillesøster i dag, og sier: "Jula handler ikke bare om gaver. Det er ikke bare å få leker og pakker. Det er ikke bare å få. Det er å gi. Å gi kjærlighet. Det handler jula om."
Og lillesøster er selvfølgelig helt enig.

I kalenderen i dag fikk lillesøster masse strikker og spenner, og hun ville selvfølgelig ha i alt på en gang. Og for å slippe at det ble en diger krøll, måtte jeg jo hjelpe til. Her er resultatet:



Frøkna var veldis fornøyd og følte seg nydelig.

Juletreet ble pynta med stor entusiasme i går. Fordi jeg bare følte at det passa deg best.




Og i kveld etter en lang og god juledusj, måtte vi lage litt mer julegodt. Her ordner jentene mintkuler. 


Bemerkelsesverdig mange av de minifrø laget, var meg. Med øyne og ligna veldig.

Vi er klare for i morgen. Noen gleder seg mer enn andre.
 Jeg overfører bilder fra telefonen for å få plass til julebilder.

Og vi vil med dette benytte anledningen til å ønske alle kjente, kjære, ukjente og familiære, en riktig god jul.
Håper dere kan senke skuldrene, og være fornøyd med det som er på plass. Det som ikke er i orden, det trenger vi ikke bry oss om. Håper dere har noen dere bryr dere om å feire med. At dere kan kose dere med mat, og kaker. Og la drikken inntas med tanke på at det er barn tilstede om det er det. Om du trenger noe sterkt i glasset, putt oppi litt peppermynteolje. Detta er barnas høytid. La de se tilbake på barndommens jul med glede, ikke angst. (dagens pekefinger)

Håper julen blir trygg, fredfylt og god. Og neste år, da skal jeg legge inn en varsling om dissa julekorta. Men jeg får kompensere med å dele litt ekstra bilder på face og snap.

God jul! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar