onsdag 2. desember 2015

Prokrastineringskretsmester.

Tenkte jeg skulle starte innlegget med en link til forklaring på ordet. Men fant fort ut at det var litt mer alvorlig og syklig enn jeg egentlig hadde ment. Men alikevel, Her er den.

Så får du heller huske på at jeg ikke mener det like alvorlig som forklaringen.

Til saken.
Jeg er god på å utsette ting. Spesielt ubehagelige ting. Er vi ikke alle det? Vel, jeg har ikke noe problemer med alt av ubehageligheter. Bare noen.
Som å ringe... Liker ikke det. Har det med å utsette ubehagelige telefoner til det nesten er litt for sent.
Som å ringe og bestille time hos tannlegen. Eller ringe til rørlegger.
Ting som du vet at kommer til å smerte enda mer etter at telefonsamtalen er over.

Jeg har det med å utsette slikt. Lenge. Sånn at jeg kan gå og mentalt sparke meg selv i baken over at jeg ikke fikk gjort det i dag heller. Jeg er nok litt masochist.
Men jeg har jo bestemt at jeg ikke lenger skal plage meg med det jeg ikke får gjort, men heller være fornøyd med det jeg får gjort.
Så i dag er jeg fornøyd. Veldig. Ringte begge steder. Så nå er tannlegetimen bestilt. Ingen rørlegger som ville prate med meg, så der må jeg nok grue meg til litt lenger.

Vel, bare innrøm det, jeg er ikke den eneste som utsetter ting.
Hva utsetter du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar