fredag 11. desember 2015

Førjulsstemning

Noen ting gir førjulsstemning mer ann andre.

Bake risboller med gode venner, se poden ta med selvlagede julegaver hjem fra skolen, adventskalenderforventningsfjes, og den obligatoriske sanglingen.

Det blir liksom ikke jul uten.

Nå har vi sunget julen inn på skolen. Vi har laget et lyspunkt i mørketida.
Og det var like flott og rørende som det alltid er.

Og jeg blir like glad hver gang jeg treffer igjen tidligere elever på slike dager.
Jeg er priviligert som har den jobben jeg har.
Etter å ha tilbrakt en masse tid med disse unge menneskene, for så å sende de fra seg videre, er det veldig koselig å se de ta en liten sving tilbake innom. Sånn at jeg kan se at, joda, jommen er de ikke i ferd med å bli fantastiske ungdommer, akkurat som jeg mistenkte at de ville bli.
Skulle tro jeg var synsk. :-)

Ha en herlig førjulstid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar