lørdag 5. desember 2015

Regnvått...

I dag åpnet torget igjen. Masse gøy som skjer. Og jeg har ikke jentene. Men jeg har en liten forkjølelse som trenger litt oppmerksomhet.
Måtte jo ut og se litt. Men da jeg stod og hutra og kikka på alle som seilte rundt på isen, gikk det opp for meg at jeg trenger ikke være der og vente på nissen. Jeg har jo ikke ungene med.
Så jeg gikk og handla. Det er litt luksus. Handle alene, MED handlelapp. Sannsynligheten for at man glemmer en hel masse er liksom litt mindre da.

Det eneste de ikke hadde i butikken jeg handla i, var gråpapir. Sånn helt vanlig. Så da stakk jeg innom en annen. Der hadde di potetgull. Hm... potetgull og dipp... Og de hadde tilbud på spekeskinke... Jeg fikk lyst på kylling med skinke og fløtesaus.... Mmmm...
Men ikke hadde de laktosefri rømme og ikke laktosefri fløte... og ikke kylling... Så da endte jeg opp med å ta tur nummer to i første butikken. Og kom hjem uten gråpapir. For det hadde de ingen steder. Men jeg koser meg med potetgull og dipp, har fyr i ovnen og gleder meg til middag i morgen.

Men byturen hadde noen oppturer og da. Kafebesøk med hyggelige folk. Møtte til og med ei som fortalte at hun savnet det når jeg ikke hadde opptateringer på bloggen. Så da er denna til deg. :-)
Kjempekoselig. Jeg prøvde å si at enkelte dager er det bare eder og galle som vil ut, og det er jo ikke noe hyggelig. Hun var ikke helt enig. Jeg synes det var koslig å høre. Takk. :-)

Og så fikk jeg meg ny lue. Har lenge tenkt på å hekle meg ei ny lue. Men ting tar ting, og jeg har mange prosjekter som må gjøres ferdig før det. Men da er det kjekt med torgkjærringene. Der var det en flott fargerik lue som bare ropte på meg. Hvorfor lage selv, når noen andre allerede har laget den til meg?



Så for å oppsummere har jeg fyr i ovnen, pledd i sofaen, potetgull og dipp, rødt i glasset (tranebærjus), søndagsmiddag i kjøleskapet, ny lue, ingredienser til julebakst og barnefri. Bare en liten detalj som mangler. Regner med nissen ordner opp i det til jul.


Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar