mandag 28. desember 2015

Romjulstomrom

Kvelden har kommet. I morgen reiser jentene til faren sin og blir der til neste år.
Neste år! Hørt så ille?
Jeg kan kjenne klumpen i magen bare ved tanken. Hele meg fylles av et vakum.
Ja, det er godt å ha tid til seg selv, og til å finne på ting på kveldene. Gjøre voksenting og bla bla.
Men det er romjul folkens. Hva skal man finne på?
Gå julebukk kanskje?
Gå fra dør til dør og synge julesanger?

Eh... nei.

Vel. Jeg ser fram til å sove så lenge jeg vil. Spise det jeg vil, når jeg vil. Selv om utfordringen blir å gidde å spise i det hele tatt. Kjedelig alene.

Jeg er rett og slett ikke skapt til å være alene hele tida. Det er ikke gøy.

Nei, jeg må legge noen morsomme planer. Lage meg noen avtaler og planer som gjør dagene morsomme.
Har noen. Men kom gjerne med forslag om du har.

Ha en fin romjul, folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar