fredag 4. mars 2016

Funky fredag

Noen har blåmandag. Jeg har funky fredag.
Det er noe helt eget med fredager når jeg ikke har jentene. En dag full av frihet, muligheter, morsomheter. Men det jeg gjør er å være hjemme, alene. Uten de store planene. Alene og kjenner på ensomheten. Ensomhet der det skulle vært tosomhet.

Vet ikke hva det er. I dag har jeg gjort hyggelige ting, og er fullt opptatt med masse greier i kveld, så egentlig er det ikke rom for å tenke så masse. Men de kommer snikende alikevel. I morgen er det moteshow, så helgen er langt i fra uten planer. Alikevel kommer den snikende. Denne ubudne gjesten, denne maskerte kjeltring som hvisker dustete teorier i mitt øre og lar meg kjenne på hver en ekkel og dum ensomhetsfølelse som finnes i kroppen.

Baker kake i kveld. Kake jeg ikke kan spise. Ikke smake på underveis. Har ikke orka å spise mat. Spiste en soyadessert i steden. Maten er i ovnen nå, så magen knurrer litt. Farge i håret. Og en tv som ikke virker.

Men det begynner å bli godt og varmt i stua. Det blir en bra dag i morgen. Og så få jeg bare godta at alle disse tankene kommer snikende.

 

Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar