torsdag 24. mars 2016

Hurra for meg!

I dag har jeg bursdag. Jeg blir 39 år i dag. Ikke 29 og noen måneder.

Dagen startet helt fantastisk. Jeg ble vekket av at mine skjønne, små jenter kvitret forventningsfullt ved senga. Jeg ble overøst med susser og de var superivrige med å gi meg gavene som de selv var og handlet i går. Masse gratulasjoner og god morgen- hilsninger. Jeg, på den annen side, var litt skeptisk til hvorvidt morgen var korrekt tidsbegrep, men hvem kan krangle med slike fjes? De sa det var sol ute. Jeg tvilte litt.Innpakningen til syvåringen var rørende vakker. Og til slutt fant jeg en bit uten tape få jeg fikk papiret av. De hadde kjøpt hver sin fargeleggingsbok til meg, og var superivrige til å vise meg de fine teningene jeg nå kunne fargelegge.
Så sjekket jeg klokka. Og fant ut at seks ikke er et klokkeslett jeg ønsker å starte dagen. De var helt klare for barnetv og sofakos. Da de oppdaget påskeeggene i sofaen, ble ikke stemningen noe lavere. Det var ikke så mye godteri oppi der, men jeg sa at det holdt at de spiste en ting hver, så hadde de hele påska. Yeah, right! Det var nesten tomt da jeg krøp ut av dyna litt senere på morgenen. Men da trenger vi ikke tenke mer på det.




Etter litt mat, kos og påkledning av bursdagskjoler, kom det gjester. Bror med familien kom, så da var det tre jenter som satt og kvitret fornøyd med duploen på stuegulvet. Det er bare en deilig lyd. Etterhvert kom også to venninner med barn, og mammaen min. Og da forsvant alle barna inn på rommet for å leke og rote.

Selvfølgelig var det veganermat på menyen. Gryterett med soyafarse, salat og rundstykker med hjemmelaget hvitløkssmør og hjemmelaget vegansk ost som fikk god kritikk fra overraskende hold. Og desserten var kanelsnurrer, gelè og vaniljesaus (ja, vegansk).
Stemningen ved bordet, var som den skal i en barnebursdag. Kanskje jeg må invitere førti unger neste år? Eller kanskje ikke.

Pakker fikk jeg og. Masse godsaker blant annet. Masse veganermat, verktøy og sjokolade. Bildet viser bare litt. Tenk jeg fikk påskeegg. Morsomt!
Jeg føler meg utrolig heldig som har slike bra mennesker i livet mitt. Jeg er veldig takknemlig, og kjempeglad i dere. Venner er den familien man velger selv, så på den måten er ikke familien min så liten.

Og bare fordi jeg fikk et innfall, avslutter jeg kvelden med å drikke litt kahlua med soyamelk, og det funka helt fint. Jeg har jo tross alt bursdag. Jeg har gått og smilt i mange dager nå. Trur våren er her, jeg. Med fullmånen og alt, burde jeg vel strengt tatt tatt en tur til Bloksberg. 

I tillegg til koselig besøk, har jeg fått noen koselige telefoner, og en masse meldinger på face og telefonen. Tusen takk. Føler meg priviligert som kjenner så masse hyggelige folk.
Tusen takk igjen for en herlig dag!

Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar