onsdag 23. mars 2016

Sjokolade

Det er kveld. Månen er full, og barna sover.
The big bang theory går på tv, bøtter av episoder.
Og jeg har sjokolade.
Livet er godt!

I dag har vi vært supereffektive, selv om jeg føler vi har tatt livet med ro. Vi starta med å få besøk av gode venner som bor litt for langt unna. Barna fikk lekt, vi litt større fikk skravla litt. Og så fikk jeg sendt avgårde en stor mengde klær som barna har vokst fra. Så da kaller vi det innbetaling på ferie, og vi gleder oss til å dra på campingbesøk til sommeren.

Vi har vært på handletur siden det alltid er ett eller annet mor har glemt. Og jentene ville gjerne kjøpe bursdagsgave til meg. De fikk med seg penger og gikk inn alene for å handle. Storesøster holdt på en liten evighet ved pakkedisken, for det var hun som pakket inn. Det øyeblikket der var bursdagsgave nok. Mini sier det så passende; "Du er heldig som har oss to du mamma." Det er jeg virkelig.

Og mine skjønne små har lekt, rydda og rota på rommene sine i fin harmoni, så jeg har fått tid til å lage ost, hvitløksmør og kanelsnurrer. Så det begynner å bli klart for besøk og bursdagsfeiring i morgen.

Og så har vi hatt litt påskeverksted. Jeg har plukka inn litt kvister og satt i vann. Jentene har malt kongler de har plukka, og så satte vi på noen fjær. Så vips fikk vi en påskekvist. Om ikke lenge blir den full av gåsunger/puselabber og. Det blir koslig.

Og så er kvelden her. Jeg gleder meg til å bli vekket med susser og pakker i morgen. Noen er veldig spente på å gi meg gaver. Jeg gleder meg mest til å se de forventningsfulle ansiktene. Og siden vi skal på påskerenn på påskeaften, tenker jeg påskeegget kommer i morgen eller fredag... Hm... kanskje jeg må gjøre det ferdigi kveld da?

Det er mulig man skal tenke på hvor gammel man blir og sånt kvelden før bursdag, men jeg har regna det ut, så det er ikke noe problem. Jeg blir 39 år. Ett år igjen til jeg kan feire stort. Alder er i enkelte sammenhenger bare tall. Jeg blir visst aldri skikkelig voksen, så alderen plager meg lite.

Nå skal jeg kose meg videre med tv og sjokolade. Tenk at det finnes så god veganersjokolade. Det gjør meg glad. Smiler for meg selv og nyter smaken. Jeg er virkelig heldig. Virkelig...

Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar