tirsdag 18. august 2015

Barnebursdag og bokbind.

Mini måtte få barneselskap. Hun har snakket om det i lang tid. Alle bestevennene måtte jo komme. Det er mor som må ordne, så hadde det vært opp til henne hadde vi invitert alle hun kjente. Men når hun ramsa opp venner, tok hun også med mammane også da. Så vi endte opp med at bursdagsjenta, storesøstra og mamman, alle hadde hyggelig selskap i dag.

Jeg stresser gjerne litt med sånt i forkant. Nei, nå juger jeg. Jeg blir veldig stressa av slikt. Ikke at jeg blir noe mer effektiv av den grunn, heller tvert i mot. Men jeg gjorde klart det jeg kunne i går kveld. Og så er jeg så heldig å ha ei veldig god venninne som ordner opp. Så jeg kunne reise rett hjem etter jobb og lage pizzaer og pynte kake. Hun hentet barna og kom med de i tide til å pynte seg til vi fikk gjester. Hjalp til gjorde hun og. Jeg er heldig <3

Været var som bestilt, så vi koste oss i hagen. Barna fikk skikkelig japansk resturant. Eller piknik om du vil. En lav benk som bord, og piknikpledd å sitte på. Det fungerte helt fint.

Jeg laga tre pizzaer, bare for å være helt sikker. En med pølse, mais, ananas og purre (alt), en vegetar, og en "pylsepyse" hehe. Kun pølse og mais. Jeg regna med det var noen som kanskje ikke likte alt.

Og frøkna hadde bestilt kanelkake. Har ikke møtt en unge enda som ikke liker den.



Mor hadde en teori om at vi kunne sette fram litt felles godteri, men ble meget raskt gjort oppmerksom på at godtepose er det store høydepunktet. Men da jeg kikka rundt i hagen etter gjemmesteder, fant jeg ut at det var like greit å dele de ut. Ungene var i grunn enige i det da jeg forklarte at de beste gjemmestedene hadde litt mye insekter.

Mini var veldig fornøyd med gavene sine. Og hun hadde mange ivrige små hender som gjerne ville hjelpe til.





Hun fikk en barbiedukke også, men den klarte hun å putte under kjolen, slik at bare hodet stakk opp i halsgropa hennes. Så der ble den.

Vi er så heldige å kjenne bra folk. Så når bare alle forberedelsene var i orden, så kunne jeg slappe av og kose meg med gjestene. Store og små. Barna lekte, vi mammaene skravla og sola skinte. Idyll.

Tusen hjertlig takk for at dere var med og gjorde lille frø sin dag helt super! Det var en meget lykkelig liten jente som sovna sliten i kveld.


Om noen reiste herfra sultne så er det ikke min skyld. Her har jeg pakka sammen restene, for å legge i fryseren. Kommer til å holde en stund det.


Og når roen endelig senket seg, var det bokbindtid. Kun to bøker i kveld, så det går greit. Godt jeg hadde kjøpt litt mye i fjor, for det hadde jeg lagt litt langt bak i hjernen nå.

Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar