søndag 30. august 2015

Søt søndag

Det er søndag. Søt søndag. Deilig søndag. Med sol til og med. Og smil. Jeg har mye å smile for. Jeg var ikke ute på Trubadurfestival i går. Litt kjedelig, men det betyr at jeg nok er i mye bedre form enn mange andre denne søndagen. Jeg drikker i grunnen ikke, for hadde jeg vært ute i går OG drukket, hadde dette vært en syk søndag. Veldig. Så det er like greit å la være.

Jeg fikk sove lenge. Det er godt. Jeg spiste rester fra i går til middag, i stua, mens jeg så Frustrerte fruer. Jeg tok et par sjokolader, bare fordi jeg kunne.
Og jeg målte blodsukkeret mitt. Jeg hadde et korttidsengasjement som diabetiker da jeg var gravid med hu siste, så jeg skal gjøre litt kontrollmålinger innimellom. Og så kjenner jeg noen som bekymrer seg litt i overkant for meg og mitt velbefinnende. Så jeg målte i dag morges, og litt i underkant av en time etter mat, sjokolade og sukkerholdig drikke. Og den var alikevel innafor. Stas.

Så fikk jeg handlet inn høst- og vinterklær til hu eldste på kjøpe- selgesida på face. TIl en meget fordelaktig pris.
Og jeg gikk tur. I skogen. Deilig. Jeg elsker skogen. Om jeg noen gang skal flytte, måtte det være skog i nærheten. Gjerne en sånn som på Nordagutu. Har kjørt litt folk dit, og jeg ble misunnelig pga den skogen. Jeg kunne frivillig kjørt folk dit, bare for en mulighet til å gå litt i den.
Det er lite som gir en sånn ro som skog.
I dag løp jeg litt i den til og med. Ikke mye, ikke lenge, men dog. Jeg er i grunn ikke noen fan av å løpe. Kroppen min har ikke likt det. Nå er den snill mot meg. Og om den da vil løpe litt, så skal den få lov til det.

En lang deilig dusj, litt god drikke og en liten sjokolade til mens jeg blogger. Jeg har det bra. Og om et par timer skal jeg hente jentene.

Og om tre sidevisninger runder jeg 2000. Det er litt rart. Artig og rart. Og koselig. Jeg liker å skrive. Og det blir litt ekstra hyggelig når jeg ser at noen liker å lese det jeg skriver også.

Så søndagen smiler. Og om jeg skal fortsette å være flink, rekker jeg å lese litt jobbgreier og gjøre litt yoga også før søndag slutter å smile og blir til mandag.



Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar