lørdag 15. august 2015

Lofoten i bilder

Jeg har i grunn bade tenkt og lovet at jeg skulle legge ut bilder fra turen min.
Og jeg har tatt mange bilder. Det er helt fantastisk hvor mange blåfarger og -nyanser det finnes. Og jeg er jo ikke glad i blått.





Når jeg ser sånne solnedganger... eller vent, sola gikk jo ikke ned. Bildene av himmelen er faktisk tatt på natt. Tolvtida. Men jo, når jeg ser himmelen slik, eller havet i alle dets utallige blåtoner.... Da ønsker jeg meg skikkelig kamera. Noe som kan fange skjønnheten. Mobilkameraet mitt yter det virkelig ikke rettferdighet.

Og alle de andre vakre sakene som havet fører med seg. Bubbelura, skjell, kråkeboller, tang og måkebæsj. Hjertet som er opp ned der, er faktisk måkebæsj. Selv måkebæsjen er vakker ved havet nordpå.



Noe annet jeg synes er både vakkert og fascinerende i Lofoten, er kunsten. I fjor var jeg en runde og tok bilder av all kunsten til Pøbel som jeg kunne finne. Her fant jeg en til. Vet ikke om den er ny eller om jeg bare ikke fant den i fjor. Måtte ta en selfie med den. I tillegg fikk jeg tatt bilde av en litt nærmere enn i fjor.
Herer de, pluss litt annet som går mer eller mindre i kategorien kunst.


Sortland er en fin by. Masse blått. Og jeg syns det er så artig at husene har masse farger. Og ikke nok med det. På de artigste steder dukker det opp fine ordspråk på veggene. Og i sommer fant jeg noen jeg ikke fant i fjor. Sinnataggen over er også derfra.





Nå er det vel bare tre av disse som er fra Sortland, men la oss ikke henge oss opp i detaljer. Den ene veggen der har gullskrift.  Det er autografen til fire konger. Måkebæsjen er heller ikke fra Sortland, men Henningsvær. Men alikevel. Passa liksom så godt sammen med skrifta på veggen. Det var nå først på Sortland jeg fant slike første gang i fjor. Kan tru jeg var artig der jeg tusla rundt og fotograferte vegger. :-)

Til slutt noen bilder jeg bare liker.






Ha en fin en!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar