lørdag 12. september 2015

Dyrskun

Jeg så for meg en slapp lørdag. Handle inn, styre litt med huslige sysler, gå en tur, slappe av og kose meg. Alene.

Men sånn ble det ikke.

Jeg sov litt lenger enn vanlig. Til ni. Lå lenge og vurderte å snu meg og sove mer, men nakken gjør så vondt helt ned til livet, så jeg ga opp hele greia og stod opp. Bare pusla, spiste frokost, betalte regninger og snoka på face.

Så kom det spørsmål fra ei venninne om vi ikke skulle ta en tur på Dyrskun i Seljord. Og hvorfor ikke?
Nå er jeg ikke på utkikke etter traktor eller noen noen ny melkeku, men det er alltids hyggelig å finne på noe med hyggelige folk.
Mye morsomt å se på, ikke minst folk. MYE folk. Jeg handla ikke stort. Ullundertøy til hu største og akasiahonning til vinterens te og desserter. Ja, og en leppepomade. Det får jeg jo aldri nok av.

Og for å komplettere denne høstdagen, spiste vi ute før jeg dro hjem. Så nå er det vel bare å ta fram noe håndarbeid, slå på tven og kalle det kvelden trur jeg.

Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar