mandag 14. september 2015

Valg, valg og atter valg.

Dette er en valgdag på mange måter. Den mest innlysende er jo at det er valg i dag. Så vi har selvfølgelig vært og stemt. Har man stemmerett, så må man bruke den. Det er bedre å stemme blankt enn å holde seg hjemme. Og tislig krøkes som god velger skal bli, begge jentene måtte jo være med. Og de fikk legge oppi hver sin stemmeseddel i urnene, to ganger. Det var stas. Vi stemte tross alt i kirkevalget også. Så vi har gjort vår borgerplikt i dag.

Så er det alle de hverdagslige valgene. Hva skal vi ha til middag og slikt. Alltid like stas. I dag var menyen satt, barna hadde bestemt litt hver. Så da ble det fiskekaker, ppteter, brokkoli og bernaisesaus med tyttebærsyltetøy. Merkelig kombo sier du? Prøv, det var ikke så gæli skal jeg si deg.

Jeg var så heldig at jeg hadde ordnet barnevakt til jentene. Så da vi hadde spist, dro jeg for en å prøve min 6. sans på Lysgården. Kjempekoslig kveld. Man trenger litt påfyll, få litt andre inntrykk.
Og der kom også valg opp. Flere valg. Mine valg. Slike man står i til daglig. Noen større enn dagens middagsmeny. Så gjenstår det bare å se da.

I dag har også fått utdelt instrument. Jeg skal lære å spille sammen med elevene mine. Kulturskolen er lærere. Og i morgen skal jeg få en spilletime, slik at jeg skal kunne hjelpe elevene til å lære det samme  neste uke, trur jeg. Hm... Noe sier jeg meg at det blir mye øving her fremover. Om jeg skal kunne holde tritt med, og helst ligge en uke i forkant av elevene mine.

Ønsk meg lykke til!

Godt valg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar