onsdag 2. september 2015

Høst

Jeg liker høsten. Den kommer alltid med en ny start.
Jeg har gått på skole i alle år, og fortsatte bare med det. Eller noe. Godt mulig jeg har blitt litt miljøskada, men jeg føler alltid at høsten kommer med en ny start. Et nytt skoleår, nye muligheter. Det nye året ligger foran oss med blanke ark og fly\ust av fargestifter, penner, tusjer, sakser og glitter. Vi er klare.

Noe skjer når sommeren må slippe taket og verden blir vasket ren for sommerens synder. Jeg tror det er er det som skjer, for nå er det rene syndefloden ute.

Etterpå kommer lufta til å bli klar og ren. Og så kommer alle de vakre fargene. Det er rett og slett litt magisk.

Jeg har begynt å tenne lys inne. Deilig. Kjenner jeg er klaer for høstkvelder med tekopp, levende lys og pledd.

Masse pledd og telys, om ikke jeg får noe ved i hus snart.

Men for øyeblikket er jeg fornøyd med å sitte inne mens vannet renner langt over sine bredder, og holder sivilforsvaret og andre frivillige opptatt. Nyter lyden av skotørkeren som jobber. Den overdøver til og med lyden av fossen utafor. Og det skal godt gjøres.



Ha en tørr en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar