onsdag 9. september 2015

Lampeland

I dag har vi reist til Lampeland med jobben. Vi dro rett etter undervisning og i morgen er det planleggingsdag. I morgen blir det jobbing, i dag har det vært teambuilding og sosialt. Vi har hatt konkurranser og underholdning, og nydelig mat. Det er veldig god mat her. Men jeg merker at kroppen min ikke liker kjøtt. Så det ble tidlig kvelden for meg.
Men hva gjør det, med eget rom med veranda til og med? Nyter stillheten.

Det er kun en ting som er negativt så langt. De setter frem masse godsaker her, frukt, nøtter og kjeks. Og selv om det har blitt sagt i fra om på forhånd, så er det selvfølgelig et stort fat med epler der. Og et med oppskårne epler, og halvspiste  epler i søpla. Og gress og fy, så teit jeg følte meg da jeg måtte si fra.
- Ja, kan ingen andre spise det heller, da? sa damen.
- Joda, svarte jeg. - men da kan ikke jeg være her.

Hun virka ikke så fornøyd.  Men jeg later ikke som jeg er allergisk. Siden det eneste hun fjernet var fatet med de hele eplene, gikk jeg via etasjen over da vi skulle til middag. Bare for å slippe å gå gjennom det rommet.

Slitsomt. Og jeg hater det! Kjenner at jeg begynner å engste meg for offentlige steder. Spesielt nå på høsten. Hva når jeg skal ut og fly?  Folk spiser jo detta overalt.

Kjenner du til noen som har blitt kvitt allergier, blir jeg veldig glad om du gir meg tips til hvordan.

Nå skal jeg krabbe under hotelldyna mi og høre på de rett borti gangen som morer seg høylydt. Koselig. Jeg sovner uansett jeg. Er heldig der.

Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar