fredag 4. september 2015

Høst, helg og hygge

Da jeg dro på jobb i dag tidlig, skulle jeg gjerne hatt et skikkelig kamera. Tåka lå tykk nedi dalen. Som et lokk godt trykt ned mellom fjellsidene. Da jeg kjørte ned i tåka, ble den guloransje og sola stod midt i som en syk måne. Jo lenger ned jeg kom, jo mer brøt sola gjennom. Det var rett og slett magisk. Men da jeg kom ned på parkeringsplassen og ville knipse litt bilder med mitt mobilkamera, viste det seg at sola hadde jaget mye av tåka, og kameraet på telefonen min kommer atter litt til kort. Men litt fint er det da.





                         


Høsten kommer ofte med følge. Herlige farger, innehygge og sår hals. Man må liksom gjennom den der forkjølelsen. Så her sitter jeg. Med skjerf, en stor tekopp, tv, data og bunadssøm. Skal krabbe opp i sofaen og pleie meg selv. Barnetv i dag var på sofaen med ei snelle oppå meg. Og jeg, jeg var ikke dårligere enn at jeg koste meg rett inn i drømmeland en liten stund.

Minstefrø lærer fort. Hun satte selv gummistøvlene til tørk da hun kom hjem fra barnehagen i dag. De var våte mente hun. Ikke at de var det, men jeg satte så pris på initiativet at jeg måtte jo vise henne hvordan hun slår den på også. Tenker at det kan komme til nytte utover høsten og vinteren.

                                          

Og nå ligger helgen åpen foran oss. Det er kjærringsveiv i morgen, så damene har inntatt byen. Vi må en tur ut og kikke på alt livet og bodene i morgen. Og søndag kommer Karsten og Petra på kino. Kan bli en koselig helg detta. Og om alt går som jeg har blitt fortalt, kan det være kjelleren har plass til ved etter helga. Og da, kan høsten bare komme.

Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar