søndag 27. september 2015

Super, søndag og syk.

Helga har gått med til veldig fint lite. Men på søndag hadde jeg fine planer. Lørdagen ga jeg opp, så jeg var tidlig i seng, og derfor også oppe i grei tid. Spiste frokost og pakka for meg og jentene. Henta de på formiddagen og dro på Rjukanbadet noen timer og koste oss. Det myker opp en stiv skrott. Og smilene til jentene mykner hjertet.

Så var det hjem og spise grønnsakssuppe som jeg hadde gjort klar på morgenen. Etter litt mat og diskusjon, kom vi oss ut døra igjen. Nå var det kirken som stod for tur. Mini er fire år og i dag var dagen for å få fireårsboka si. Først var det Gudsrikeleik, lek, vafler og kos. Litt kleint at di var de eneste der, men det kom litt flere etter hvert.
Mens vi leker begynner storesøster å klage mer over hodepine. Hu har nevnt det et par ganger, men nå er hun tydelig ikke i form. Og varm. Hun er enig i at mini skal få opp og hente boka si. Men da hu har gjort det, dro vi hjem. Da hadde hun allerede sovna to ganger på kirkebenken.

Du vet ungen ikke er frisk når hun sier hun vil hjem og sove. Og faktisk går rett på badet og steller seg.
Så da er det bare å forberede seg på å være hjemme i morgen. Kanskje ikke så dumt. Hodepinen jeg våkna med, har heller ikke forsvunnet i dag. Selv om jeg har prøvd å drepe den med smertestillende.

Vi rakk å kose oss sammen noen timer i dag da. Og håper frøkna kvikner til snart. For når hu er syk er nattesøvn for mor bare å glemme.

Ha en frisk en!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar