lørdag 5. september 2015

Kos med jentene.

Lørdager er til for kos. Og når det er Kjærringsveiv i byen, så er det også litt som skjer. Så etter at vi hadde sovet lenge (over 7) og spist frokost med egg, kledde vi oss og dro i vei. Ut i regnet.

                


Jeg kjente at det ikke var så trist at jeg ikke hadde mulighet til å være med i år alikevel. Vi kikka i boder, handla litt og koste oss. Mesteparten av tiden da. Det tok jo litt tid dette her. Avtalen var at vi skulle kikke i bodene, og handle sko til storesøster. Og om det ikke ble for sent, og det ikke var for mye folk, så skulle vi dra på Rjukanbadet.

Vi fikk handla sko. Vi fant lørdagsgodteri. Vi handla mat. Og vi kjøpte nye, fine luer til vinteren. Flotte bodkjærringene. Fikk til og med handla en julegave. Og så kjøpte jeg jommen meg en liten gave til meg selv også. Hadde ønsket meg lenge. Det er lenge til jul, og trur ingen ville kjøpt det til meg da heller, så jeg gjorde det selv.

Så dro vi ned til Rjukanbadet. Parkeringsplassen var helt full. Utebassenget var helt fullt. Vi dro hjem igjen, og prøver heller på nytt i morgen.
Og heldige som vi er, fikk vi ei lita ei til på besøk. Storesøster var kanskje ikke like begeistret hele tiden. Bare halve. Den halvdelen da de små lydig lekte elever på rommet hennes, var greit. Den delen da de små rotta seg sammen og var fæle med den store, ikke så stas. Delen da de alle danset rundt i stua med ballerinaklær og storesøster leker instruktør er bare herlig. Er veldig fornøyd med at jeg fikk filmet den.


På toppen av det hele klarte jeg å lage mat jeg aldri har gjort før i dag. Veganburgere. De ble gode. Overraskende gode. Men neste gang vil jeg kutte ut sesamfrøene. De gir en litt spesiell smak som vi tror det blir bedre om vi kutter ut. Men de kan fint anbefales.
Her er oppskrifta.

Nå er alle lagt. Lurer på om jeg får de to minste til å sovne på samme rom i kveld. De ler og tuller som de skulle hatt betalt for det. Det er vel i grunnen jobben deres også, med tanke på at de kun er rundt metern.

Ha en fin en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar